جمهوری اسلامی بر همگرایی و همدلی بین ملت های مسلمان تاكید دارد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‌سید 'محمد حسینی'‌ شامگاه چهارشنبه در دیدار با هیات رسانه ای مدعو در اجلاس بین المللی جوانان و بیداری اسلامی، ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارك فجر خطاب به این هیات اظهار داشت: شما در ایام بسیار فرخنده و خوبی به ایران سفر كرده اید چرا كه این روزها انقلاب اسلامی ایران نقطه آغازی برای تحولات منطقه و در میان مسلمانان است.

وی با بیان اینكه امام خمینی (ره) این حركت و تحول را به وجود آورد، تصریح كرد: ما می‌خواهیم استقلال 33 ساله و مقاومت خود در برابر فشارها را با دستاوردهای مختلفی كه در زمینه های گوناگون طی این سال‌ها به دست آورده ایم، به جهان اسلام معرفی و تبیین كنیم.

حسینی به ولادت پیامبر (ص) كه در ایران با نام هفته وحدت شناخته می‌شود، اشاره كرد و گفت:‌ پیامبر (ص) محور وحدت در جهان اسلام است و خدا را شاكریم كه تحولات در منطقه بویژه در مصر به نتیجه نهایی رسیده‌ و با كنار گذاشته شدن 'مبارك'، دیواری كه به مدت 30 سال میان ما و مصر ایجاد شده بود، از بین برود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ‌روابط میان دانشمندان و اندیشمندان دو كشور از دیرباز برقرار بوده و مردم ایران با مصر الفتی دیرینه داشتند كه امیدواریم كم‌كاری‌های چندین ساله، هم برطرف و هم كاهش یابد.

حسینی همچنین با بیان اینكه باید ارتباطات موثری میان ایران و مصر شكل بگیرد، از آمادگی چند برابری تعاملات فرهنگی و هنری با این كشور خبر داد و گفت: در گذشته هم تلاش كردیم در نمایشگاه‌های كتاب مصر حضوری فعال داشته باشیم كه متاسفانه این اجازه به ناشران ما داده نشد.

در ادامه این دیدار برخی از نمایندگان هیات رسانه ای، خبرنگاران و روزنامه نگاران مصر سووالاتی در خصوص مسائل فرهنگی و هنری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشتند كه حسینی به تمامی آنها پاسخ داد.

حسینی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص نحوه ارتباط و تعامل فرهنگی با كشور مصر اظهار داشت: جمهوری اسلامی در راستای افزایش تبادلات فرهنگی میان دو كشور، این آمادگی را دارد تا با ساخت فیلم در باره مقاومت مردم مصر، با هنرمندان این كشور همكاری داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سووال 'عمر عبدالعلی' از روزنامه الاخبار مصر در خصوص چگونگی تبادل فرهنگی میان دو كشور نیز گفت: قصد داشتیم با حضور در جشنواره‌های مصر، هرچه سریع‌تر این ارتباط فراهم شود اما با گذشت یك سال از بركنار شدن 'مبارك' هنوز این امكان ایجاد نشده است.

'یاسر سلیم' از روزنامه نهضت مصر هم از چگونگی حمایت زبان عربی در ایران پرسید كه وزیر ارشاد پاسخ داد: زبان رسمی كشور ایران فارسی است و مشتركات این دو زبان كم نیستند.

حسینی اضافه كرد: ‌خدمات فراوانی از طریق زبان فارسی شكل گرفته و ما زبان فارسی را زبان دوم مردم جهان اسلام می‌دانیم.

وی ادامه داد: زبان عربی هم زبان قرآن و اهل جنت است و در قانون اساسی ایران بر لزوم آموزش این زبان در مقاطع تحصیلی اشاره شده است ضمن آنكه حوزه‌های علمیه ایران هم زبان عربی را زبان اصلی خود می‌دانند.

عضو كابینه دولت دهم در ادامه در پاسخ به برخی سووالات مطرح شده این چنین توضیح داد: جمهوری اسلامی همواره بر اعتقادات و ارزشهای دینی و مذهبی پایبند است و انتظار داریم دیگر كشورهای اسلامی هم به آموزه های قرآنی و دینی پایبند باشند.

حسینی گفت: همواره تاكید جمهوری اسلامی ایران در روابط و تعاملات با دیگر كشور بر وحدت، همبستگی ، همراهی و همدلی است و خشونت، جنگ طلبی و بی مهری در بین ملت ایران جایی ندارد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دشمنان ما همیشه از اینكه بین مسلمان اتحاد، وحدت و همدلی بوجود آید خوف داشته و همواره درصدد ایجاد تفرقه و اختلاف میان آنان بوده و هستند.

در پایان این دیدار هیات رسانه ای مصر هدایایی به رسم یادبود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت كردند.

هیات رسانه ای مصری مدعو در اجلاس بین المللی جوانان و بیداری اسلامی مركب از مدیران مسئول برخی رسانه ها، مطبوعات، خبرنگاران و روزنامه نگاران عصر چهارشنبه با حضور در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چند ساعتی بطور صمیمانه با 'سید محمد حسینی' گفت و گو كردند.

فراهنگ **1355**1597





:: برچسب‌ها: باند , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: